الثلاثاء، يونيو 17، 2008


انا مش عارفه ابدا الصيف بايه بس فى موضوعات كتير جدا عايزة اكتبها واقولها بس خلونى اسلم علي مدونتى واقولها وحشتينى موت موت انا عارفه انى قصرت كتير جدا فى حقك بس بجد مش قصدى يمكن ما علقتش على موضوعات الناس اللى كانوا دايما متعودين انى اعلقلهم بس انا رجعت تانى الحمد لله وهعلق واظبط المدونه تانى .

المهم خلونى اقول خلاصة السنه اللى فاتت دى طبعا انا كنت فى السنه التمهيدية للماجستير والحمد لله خلصت يمكن لسة النتيجة ما ظهرتش بس ادعولى انجح لانى لو ما انجحتش هموت نفسى او هيجيلى احباط فظيع

طبعا السنه عدت بسرعه جدا جدا جدا انا كنت حابه السنه جدا بس يمكن حصلى فى اخرها حاجات وحشه او موقف وحش اوى من البنت اللى انا حكيت عنها اخر بوست كتبته طلعت بنت معفنه جدا جدا جدا وعملت فيه موقف ما تعملهوش واحده جهلة او فلاحة او اى صفه وحشة فى الدنيا المهم ما علينا انا خلاص قطعت علاقتى بيها خالص وحاولت تكلمنى انا طبعا نفضتلها انا اصلا احتقرتها وما اتعامل مع شخصيات من النوع دا

المهم ان السنه كانت هتقفل بوش وحش فى اليوم اللى قبل الاخير فى الامتحانات بس الحمد لله ربنا مش بيظلم حد فحصلى موقف وحش جدا بس الحمد لله بس الموقف دا بينلى مين صحابى ومين اللى بيعرفونى مصلحة انا طبعا يومها روحت كنت متخيله ان فى بنات هيتصلوا بيه ويطمنوا عليه لكن ما حصلش كده زى ما كنت متخيله بس طبعا الدكتور محمد عبد اللطيف هو اللى وقف معايا .

المهم انى طلعت من السنه دى كلها بصاحبه جميييييله اوى اوى اسمها مها انا حبتها جدا وهى برده ارتبطنا ببعض فى فترة قصيرة جدا بس الحاجه الوحشة انها مش من بلدى طبعا هى من المنصورة يمكن مش بعيد عليه انى اروح لها خاصة انى بروح المنصورة فى السنه يجى ميت مرة المهم .

انا خلاص خلصت السنه والاهم ان نفسى انجح اوى اوى اوى ادعولى بقى لو سمحتوا .

على فكرة انا بحكى دا كله مش للتعليق لكن اللى عايز يعلق يعلق المهم انا بحكيه للذكرى علشان افضل فاكرة الحاجات دى

انا هحضر بوست جديد وهنزله على المدونه

بس عندى مشكله ان اخويا فى الثانوية العامة فى تانية السنه دى وانا حاسه ان البيت كله ملخبط مواعيد نوم وصحيان متلخبطة مع انه مش شاطر خالص بس يمكن كمنه مش شاطروالامتحانات كمان جايه صعبة الواحد قلقان ادعوله ربنا يسله السنه دى


هناك تعليق واحد:

Maha Shahen يقول...

ربنا يوفقك في دراستك يا رب وحمدالله علي سلامتك طبعا برغم انها اكيد متأخره
بس بصراحه استوقفنى تعبيرك بكلمة فلاحه على واحده زعلانه منها أوبتحتقريها
ليه دايما عندنا اعتقاد ان كلمة فلاح شتيمه او تقليل من قدر صاحبها او اللي بنطلق عليه الكلمه دى
الفلاح انسان جميل والريف مفيش اجمل منه
اعزرينى لتدخلى وحمدالله علي سلامتك مره تانيه