الثلاثاء، مايو 15، 2007

انا الاول يمكن كنت بحس انى بمر بحالات ملل عابره يمكن تفضل الحاله يوم اتنين ويمكن توصل لاسبوع بس مش ممكن كنت اتصور ابدا انى احس ان الملل يقلب عندى كانه مرض بجد انا بمر بحالة ملل غريبه ورهيبه عمرى ما مريت بيها فى حياتى انا عندى ملل من كل حاجه عايزه اغير كل حاجه حوليه حتى البيت بتاعنا حاسه انى مش قادره استحمله الاوضه بتاعتى سريرى حتى عندى ملل من النوم والصحيان ومن الكلام ومن السكوت ومن اخواتى فعلا انا حاسه انى تعبانه اوى اوى مش عارفه اخلص من اللى انا فيه دا ازاى حاسه انى نفسى اخد اجازه من كل حاجه حتى من نفسى نفسى اروح مكان معرفوش وعمرى ما شفته مش هقول عايزه اشوف ناس جديده لانى فعلا مش عايزه اشوف حد خالص من كتر التعب اللى انا فيها مش قادره حتى ابص فى المرايا كل ما اقف قدامها ابقى نفسى اكسرها المشكله ان مافيش سبب لدا اطلاقا حاله غريبه حاسه بحزن فظيع معرفش ليه بجد انا مش قادره اوصف الحاله اللى انا فيها لانى فعلا تعبانه جدا حتى التليفزيون والنت مش طيقاهم حاجه صعبه فعلا نفسى الاقى حل مش عارفه حتى الكتابه زهقانه منها

هناك 6 تعليقات:

Mirage يقول...

انتى حالتك غريبة قوى
بس نصيحة

حاولى تسافرى

اى مكان

يارب العزبة اللى جانبيكو

السفر فى متعة كبيرة قوى

قصاقيص يقول...

بجد سافري وماتتردديش
يمكن هناك تقدري تجددي اللي بيخلص جواكي من مشاعر او تفكير
صدقيني الملل بيقتل اي متعه ممكن تكون قدام عنينا بس معاه مش هنحسها
::::::::::::::::::::::
اعملي اللي تقدري عليه عشان تدي نفسك فرصه لبدايه جديدة
:::::::::::::
تحياتي

samvet يقول...

ملل
ملل
ملل
عالم ملل
محدش عاجبه حاله!!!
حل الملل
ما هو؟
اعتقد هو التغيير؟!!وليس اى تغيير بل تغيير من الاسوء حال للافضل
وكيف نصل للافضل
فكر...انظر..تأمل...ولكن اخيرا نفذ
قد تفشل فى التنفيذ فما عليك الا ان تحاول مرة اخرى
حاول وكرر ولكن بصورة اخرى
غير
غير فى ترتيبات حياتك
اذا كنت من هواة النوم متاخرا فنم مبكرا واستيقظ مبكرا
اذا كنت من هواة التلفاز فلما لا تستمع للراديوا
اذا كنت بعيدا عن ربك فلما لا تقترب منه
واذا كنت قريبا
فلما لا تقترب اكثر فاكثر
اذا كنت تحب الشعر والكتابة
فجرب قراءة افكار الاخرين
اذا كنت تحب العزلة
فلما لا تنغمس مع من حولك
اذا كنت
اذا كنت
اذا كنت
.....
كلام كتير
ولكن
من منا يقهر ملله؟!!!تحياتى

3aziz 3eni يقول...

هى فترة وبتعدى لكن اهم حاجة ما تفقديش الامل فى الانتصار عليها والا هتبقى ملازمك على طول

اتمنى لك خروج من الحاله الحالة سعيدة مشرقة كما انت دائما

Amr Ahmed يقول...

امممممممممممم

انتي بس حاولي تعملي اي تغيير

واكيد لازم تقربي من ربنا اكتر

غيري لون المدونة الاسود ده

اخرجي
اعملي اي حاجة

بلاش الاستسلام للكابة دي

أحمد سلامــة يقول...

أنا قلت اجى بعد ما الإكتئاب ده يمشي
بس بقى الظاهر انك استسهلتي الاستسلام للإكتئاب يا سندريلا
بلاش تفرطي في احساسا الراحة والسعاده
وتسيبي الملل والاكتئاب ده يغزوكي كده
انا شايفك مبقتيش كمان تردي عالتعليقات اللي بتجيلك
ياترى ده عشان البوست قدم ولا الكلام ده كلو طلع مالوش لازمة
يا رب يكون عشان انتي خلاص مبقتيش محتاجه الكلام ده والحمد لله الاحساس ده يكون مشى
مع ان عنوان البوست اللي جاي مش مطمن